Er en rapport over likes og nye følgere på facebook det du egentlig vil ha?

I denne artikkelen skal vi se på verdien av digital markedsføring for Norske bedrifter. Vi skal diskutere fordeler og ulemper med å håndtere markedsføringen selv, kjøpe tjenester fra eksterne byrå, eller forsøke Vekstloop-metoden.

Markedsføring er motoren som skaffer nye kunder til enhver bedrift og kan defineres som: “alle aktiviteter som bidrar til å reduserer kostnadene ved å skaffe en ny kunde”.

Om kvaliteten på markedsføring går OPP, går prisen for å skaffe en ny kunde NED.

Selv om dette høres enkelt ut er det mange bedrifter som sliter med å holde følge med utviklingen. Nye verktøy og kanaler lanseres i et høyt tempo og prisen ved å ikke holde seg oppdatert kan være katastrofal.

Løsningen er ofte at bedrifte bruker ulike byrå for å forsikre seg om at “bedriften har kontroll på markedsføringen”. Noen byrå spesialiserer seg på design av hjemmesider, andre jobber kun med facebook annonser. Noen byrå er eksperter på Google rangering, mens andre bruker algoritmer og programmatisk annonsering for å skape resultater.

Som et bevis på at byrå gjør en god jobb mottar bedriften ulike rapporter:


Byrået som har laget hjemmesiden
sender over trafikktall som viser rask antall besøkende, hvor raskt hjemmesiden laster og hvor mange som bruker mobiltelefon og datamaskin når de besøker siden.

 

Byrået som styrer facebook-annonseringen sender en rapport over hvor mange nye følgere og likes man har oppnådd, i tillegg til klikkpriser og salg via facebook.

 

Byrået som håndterer Google sender en rapport over hvordan bedriften rangerer på Google og hvilke søkeord og klikkpriser som bidrar til mest trafikk til hjemmesiden.

Vi mener alle bør stille seg spørsmålet:

“…Er en rapport over nye følgere, plassering i Google søket og lastetid på hjemmesiden det du egentlig vil ha?”

Vår overbevisning er at bedriften ikke vil ha en facebook annonse, eller ny hjemmeside. Vi tror bedriften vil ha nye kunder og tjene mer penger.

Derfor er ikke våre kunder like opptatt av rapporter og tall. De ønsker seg mest av alt er å generere nye kunder til en ferdig avtalt pris.

Arbeidsfordelingen er enkel: Vi skaffer nye kunder som vil handle hos bedriften, mens bedriften fokuserer på det den er best på: å ta imot kundene på en god måte og skape gode kundeopplevelser. Sagt på en annen måte: Vi gir dere kjøpeklare kunder og dere følger kunden til kassen.

Full kontroll fra A-Å

De sier at en kjetting er ikke sterkere enn det svakeste ledd. Det samme gjelder med digital markedsføring. Om man bestiller en rekke ulike tjenester fra ulike byrå, vil ikke de ulike elementene spille på lag og dra i samme retning.

Ved å bruke Vekstloop-modellen tar man kontroll på hele prosessen. Fremfor å kjøpe enkelt-tjenester stykkevis og delt, får man tilgang til en komplett tjeneste for å skaffe nye kunder.

Ved å overvåke hele bildet ser man tydelig hvordan de ulike elementene i markeds-miksen påvirker hverandre. Når alle krefter drar i samme retning og måles etter samme resultatet, oppstår en kraftig synergieffekt som begge parter drar nytte av.

Og siden Vekstloop-modellen kun måles på resultater, vil våre kunder ha en garanti for at vi kontinuerlig gjør det som er mulig for å forbedre resultatene.

Oppsummert:

Et tradisjonelt byrå vil forsøke å selge inn at du bør gjøre endringer og forbedringer, fordi økt timeføring gir byrå større honorar. Med Vekstloop-modellen vil byrå gjøre kontinuerlige endringer uten betaling, fordi forbedrede resultater gir gevinst for begge parter.

Hva betaler du for?

Hva er målet til byrået?

Hvem tar risiko?

Måling av effekt

Oppstartskostnad

Bindingstid

Tradisjonelt Reklamebyrå

  • Produksjon og Distribusjon
  • Få bedriften til å bruke mest mulig penger
  • Bedriften tar all risiko
  • Måles i rapporter
  • Store oppstartskostnader
  • Ofte bindingstid

Vekstloop Metoden

  • Betal for resultater
  • Få bedriften til å tjene mest mulig penger
  • Delt risiko. Byrå risikerer å ikke få betaling
  • Måles i salg
  • Ingen oppstartskostnader
  • No Brainer Garanti

Lurer du på om en Vekstloop vil passe din bedrift?

Vi ønsker å senke terskelen for at flere bedrifter kan bruke denne metoden for å skaffe nye kunder og øke salget. Derfor har vi gjort det super-enkelt å komme i gang, og super-enkelt å avslutte samarbeidet om du ikke er fornøyd med resultatene.

Ta kontakt med oss, så tar vi en gjennomgang av ditt produkt og kundesituasjon for å se om Vekstloop modellen kan være aktuell for din bedrift.

No-brainer garanti:

Vi ønsker at du skal være 100% fornøyd med tjenesten.
Derfor har vi følgende no brainer-garanti for alle våre kunder:

  • Du får tilgang til et komplett system som leverer kunder og leads til din bedrift.
  • Du får en enkel prismodell som passer din bedrift.
  • Du betaler ingen oppstartspris for å komme i gang.
  • Du får ingen urettferdig bindingstid.
  • Du betaler for tilgang til Vekstloop så lenge du er fornøyd med resultatene.

Ta første steget

Vi ser frem til å hjelpe deg i gang med fagbrevet du fortjener.
Samtalen er helt uforpliktende og helt GRATIS.

Ved å sende inn skjema over godtar du Hms Vakten AS sin personvernerklæring og vilkår. Du godtar også at vi kontakter deg angående fagbrev pr tlf eller e-post.