Hva koster det å bruke Vekstloop modellen?

Mange lurer på hva det koster å bruke Vekstloop modellen. I denne artikkelen skal vi se på hvor mye du må investere for å komme i gang, hva du kan forvente av løpende kostnader underveis og hvordan du kan måle avkastningen på pengene du bruker.

Oppstartskostnader - Hva koster det å komme i gang?

Som vi har skrevet om tidligere vil bruk av tradisjonelle reklamebyrå kreve store utgifter for både produksjon og distribusjon av markedsføringsmateriell.

Bedrifter blir derfor overrasket når de får høre at det ikke medfører noe up-front betaling for å komme i gang med Vekstloop modellen. Alle arbeidstimer som går med til utvikling av hjemmesider, markedsføring, bilder, tekst og design og analyse dekkes av byrå.

Byrå får ingen betaling før bedriften ser faktiske resultater. Hvordan resultatene beregnes varierer fra bedriftens behov og situasjon. I de fleste tilfeller vil byrå få betalt for registrerte henvendelser fra kunder som ønsker å bruke penger hos bedriften.

Kort sagt: Når bedriften ikke må betale noe for å komme i gang, har bedriften mer penger til å bruke på egen markedsføring.

“…Når bedriften ikke betaler noe til byrå for å komme i gang, har bedriften mer penger til å bruke på egen markedsføring.”

Driftskostnader - Hva koster det per måned?

Markedsføring er motoren som skaffer nye kunder til enhver bedrift. Derfor blir markedsbudsjettet ofte sett på som størrelsen på bensintanken. Mer penger brukt på markedsføring skal gi flere betalende kunder.

Dette gjelder også om en bedrift ønsker å skaffe kunder med bruk av Vekstloop modellen. Det er likevel 3 ting som skiller utgifter til markedsføring:

 

1 – Ingen påslag

Tradisjonelle reklamebyrå tar et påslag for hver krone bedriften bruker på marekdsføring. Jo mer penger bedriften bruker på markedsføring, desto høyere blir påslaget til byrå. De fleste bedrifter har et begrenset markeds-budsjett og vi ønsker ikke å bidra til å strupe dette med å legge på en “avgift” for hver bedriften du bruker.

 

2 – Start lite og øk budsjettene i tråd med inntektene

Tradisjonelle byrå motiveres økonomisk av å øke markedsbudsjettet til kunden. Dette gjelder ikke ved bruk av Vekstloop modellen. Vi oppfordrer bedrifter til å starte med relativt små markedsbudsjett. Så snart bedriften ser at markedsføringen virker og man skaffer nye kunder til en fast pris, kan man skru opp markedsbudsjettet på en kontrollert og skalerbar måte.

 

3 – Forutsigbare utgifter og inntekter

“…Vekstloop-markedsføring handler om å finne en forutsigbar pris for å skaffe en ny kunde. Så snart man har et system som skaffer nye kunder til en forutsigbar pris, har man i prinsippet en pengemaskin.”

Kort sagt: Vekstloop modellen er et strategisk samarbeid mellom byrå og bedrift. Byrå stiller med egen kompetanse og arbeidstimer. Kunden stiller med eget produkt og midler til å bruke på egen markedsføring.

“…Vekstloop-markedsføring handler om å finne en forutsigbar pris for å skaffe en ny kunde. Så snart man har et system som skaffer nye kunder til en forutsigbar pris, har man i prinsippet en pengemaskin.”

Avkastning - Hvordan vet jeg om dette lønner seg?

Når alt kommer til alt er markedsføring et instrument for at bedriften skal tjene mer penger. Om bedriften bruker en krone på markedsføring, ønsker bedriften helst å få mer enn en krone tilbake i salg.

Å beregne avkastning på markedsbudsjettet kan være en uoversiktlig oppgave. Spesielt om man kjøper ulike tjenester fra ulike byrå, bruker ulike mediekanaler og ikke sporer hvor kundene kommer fra.

En stor fordel med Vekstloop-modellen er at all pengebruk kobles mot faktiske kundehenvendelser. På denne måten vet bedriften nøyaktig hvor mye penger som ble brukt på å skaffe en ny kunde.

Eksempel: Har du 1000 kr i fortjeneste på et produkt og det koster deg 450 kr å skaffe en ny kunde, vil du ha 550 kroner i fortjeneste per salg. Da har du en pengemaskin.

Deretter velger du selv hvor mange kunder du har kapasitet til å ta i mot…


Lurer du på hvordan selve markedsføringen fungerer? Det kan du lese mer om i denne artikkelen.

Hva betaler du for?

Hva er målet til byrået?

Hvem tar risiko?

Måling av effekt

Oppstartskostnad

Bindingstid

Tradisjonelt Reklamebyrå

  • Produksjon og Distribusjon
  • Få bedriften til å bruke mest mulig penger
  • Bedriften tar all risiko
  • Måles i rapporter
  • Store oppstartskostnader
  • Ofte bindingstid

Vekstloop Metoden

  • Betal for resultater
  • Få bedriften til å tjene mest mulig penger
  • Delt risiko. Byrå risikerer å ikke få betaling
  • Måles i salg
  • Ingen oppstartskostnader
  • No Brainer Garanti

Vår No-Brainer garanti

Vi ønsker at du skal være 100% fornøyd med Vekstloop. Derfor har vi noen garantier som sikrer deg.

Enkel prismodell som passer din situasjon

Ingen ekstra kostnader for å komme i gang

Vi har ingen urettferdig bindingstid

Du betaler kun for tilgang så lenge du er fornøyd

Ta første steget

Vi ser frem til å hjelpe deg i gang med fagbrevet du fortjener.
Samtalen er helt uforpliktende og helt GRATIS.

Ved å sende inn skjema over godtar du Hms Vakten AS sin personvernerklæring og vilkår. Du godtar også at vi kontakter deg angående fagbrev pr tlf eller e-post.