Hva skiller Vekstloop fra et tradisjonelt reklamebyrå?

Mange bedrifter lurer på hva som skiller Vekstloop-modellen fra å bruke et tradisjonelt reklamebyrå. I denne korte artikkelen skal vi se på noen av de største forskjellene slik at du kan ta et riktig valg for din bedrift.

I hovedsak har et tradisjonelt reklamebyrå to inntektskilder:


A) Produksjon
B) Distribusjon


Produksjon handler om det som faktisk produseres. Du betaler for design. Du betaler for tekst. Du betaler for nettsider, bilder, film, annonser og annet markedsmateriell. Betaling skjer enten på timer, eller du får en pakkepris.

Distribusjon handler å spre innholdet som reklamebyrå har laget. Reklamebyrå tar ofte en andel eller et påslag på bedriften sine utgifter til markedsføring. Med 20% påslag vil reklamebyrå få 20.000 i honorar om bedriften bruker 100.000 på markedsføring.

Kort sagt: Inntektsmodellen til et tradisjonell reklamebyrå handler om å produsere mest mulig innhold, og deretter øke markedsbudsjettet til kunden så mye som mulig.

“…Tradisjonelle reklamebyrå er ofte forbundet med store oppstartskostnader, høy risiko og lange kundeforhold.”

Bruk av tradisjonelle reklamebyrå fører også med seg store utgifter før bedriften selv tjener penger. Om markedsstrategien skulle feile vil reklamebyrå fortsatt sitte igjen med gevinst – all risiko ligger med andre ord på bedriften.

Reklamebyråets primære interesse er å holde deg i porteføljen så lenge som mulig. Derfor er det også en fare for at du vil oppleve bindingstid som gjør det vanskelig å bryte samarbeidet. Husk at reklamebyrå tjener penger på deg, ikke med deg.

Bedriften mottar månedlige rapporter som viser trafikktall, antall likes og nye følgere. Slike rapporter fungerer altså som en trygghet for at du nå “har kontroll på markedsføringen”. Du bør likevel stille deg spørsmålet:

“…Er en rapport over nye følgere, plassering i Google søket og lastetid på hjemmesiden det du egentlig vil ha?”

Så hvordan skiller Vekstloop-metoden seg fra dette bildet?

Bedrifter som velger å bruke Vekstloop metoden betaler kun for resultater. Med andre ord påløper det ingen kostnader til hverken Produksjon eller Distribusjon.

Når bedriften kun betaler for faktiske resultater endres hele dynamikken i samarbeidet.
Risiko fordeles mellom bedrift og byrå og partene blir dermed avhengig av å finne løsninger som er gode for begge parter. I et slikt samarbeid vil byrå risikere å ikke få betalt en eneste krone for jobben som er gjort, om det ikke genererer resultater for bedriften.

Om den ene parten tjener penger, så tjener den andre parten penger.

Arbeidsfordelingen er enkel:
– Byrå jobber med det de er best på: å skaffe nye kunder som ønsker å handle.
– Bedriften jobber med det de er best på: ta i mot kunden og skape gode kundeopplevelser.

Partene jobber strategisk sammen for å vokse på en smart måte. 

Ingen oppstartskostnad - Ingen bindingstid.

Det medfører ingen utgifter til byrå for å komme i gang og bedriften har heller ingen bindingstid. Om bedriften ikke er fornøyd med resultatene kan de når som helst si opp avtalen, uten videre forklaring eller diskusjon. Vi ønsker kun 100% fornøyde kunder.

Inntektene fra økt salg kan brukes på mer markedsføring, som igjen skaffer flere kunder, som igjen gir mer penger til markedsføring – Du skjønner hvor dette bærer av sted…


Lurer du på hva det koster å bruke Vekstloop metoden? Da bør du lese videre på denne artikkelen om økonomi. 

Hva betaler du for?

Hva er målet til byrået?

Hvem tar risiko?

Måling av effekt

Oppstartskostnad

Bindingstid

Tradisjonelt Reklamebyrå

  • Produksjon og Distribusjon
  • Få bedriften til å bruke mest mulig penger
  • Bedriften tar all risiko
  • Måles i rapporter
  • Store oppstartskostnader
  • Ofte bindingstid

Vekstloop Metoden

  • Betal for resultater
  • Få bedriften til å tjene mest mulig penger
  • Delt risiko. Byrå risikerer å ikke få betaling
  • Måles i salg
  • Ingen oppstartskostnader
  • No Brainer Garanti

Lurer du på om en Vekstloop vil passe din bedrift?

Vi ønsker å senke terskelen for at flere bedrifter kan bruke denne metoden for å skaffe nye kunder og øke salget. Derfor har vi gjort det super-enkelt å komme i gang, og super-enkelt å avslutte samarbeidet om du ikke er fornøyd med resultatene.

Ta kontakt med oss, så tar vi en gjennomgang av ditt produkt og kundesituasjon for å se om Vekstloop modellen kan være aktuell for din bedrift.

No-brainer garanti:

Vi ønsker at du skal være 100% fornøyd med tjenesten.
Derfor har vi følgende no brainer-garanti for alle våre kunder:

  • Du får tilgang til et komplett system som leverer kunder og leads til din bedrift.
  • Du får en enkel prismodell som passer din bedrift.
  • Du betaler ingen oppstartspris for å komme i gang.
  • Du får ingen urettferdig bindingstid.
  • Du betaler for tilgang til Vekstloop så lenge du er fornøyd med resultatene.

Ta første steget

Vi ser frem til å hjelpe deg i gang med fagbrevet du fortjener.
Samtalen er helt uforpliktende og helt GRATIS.

Ved å sende inn skjema over godtar du Hms Vakten AS sin personvernerklæring og vilkår. Du godtar også at vi kontakter deg angående fagbrev pr tlf eller e-post.